lördag 13 april 2013

Måla en ram runt spegeln

 
När vi flyttade hit hade dom haft två av sovrummen som barnrum till två flickor.
På väggen hade dom fäst speglar, tre spegelväggs-rutor på varandra för att deras tjejer skulle få en helkroppsspegel var.
Det var bra och praktiskt men inte så fint.
 
När jag gjorde om ett av dessa sovrum till min son så tänkte jag att jag skulle köpa fina lister och fästa runt så at det ser ut som en ram.
 
Eskil
 
Men listena jag ville ha var dyra så då kom jag på idén att jag skulle måla dit en ram istället med färg som jag redan hade.
Jag tog mall från bokhyllans överdel.
 
 
Sedan ritade jag av det på väggen.

 
Sedan fyllde jag i med färg:
 
 
Klar:
 
 

1 kommentar:

  1. Så fint!

    Svar: Hoppas att du också blir kry snart! Jag är så trött på denna envisa förkylning!

    SvaraRadera