måndag 8 april 2013

Göra om en buffé

På Blocket.se fyndade jag en buffé eller en skänk som var bättre begagnad.
Den saknade två av tre ornament och var träfärgad.
Jag Googlade på ornament och fann sidan: DekoDesign 
Där kan man beställa alla möjliga olika ornament och efter massa planerande där jag mätte med en linjal tusen gånger och ritade upp en mall på papper så bestämde jag mej för dessa:
 
 
Den lilla "stjärnana" fick jag som en extra gåva! :)
 
Här ser vi dörrarna och skuggorna av de gamla ornamenten:
 
 
Skruvade loss underdelen till skänken och målade den med vit färg.
 
 
 
Jag använder vattenbaserad målarfärg. Antikvitt och halvblankt.
Inhandlar det oftast på K rauta.
Den luktar ingenting - kanske lite men en väldigt kort stund i så fall och torkar jättesnabbt. Funkar till allt - i alla fall i min värld. Skulpturer, plast, trä... what ever.
Hur bra som helst. Rekommenderar den!
 
 
Med samma färg målade jag hela buffén och dörrarna:

 
Sedan skruvade jag fast underdelen igen och limmade på ornamenten:
 

 
Före:
 
 Efter:
 
Nu står denna skänk/buffé inne i min son Eskils rum och där inne förvarar jag kläder som är för stora och som ska användas i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar